Egy darab drótból hajtsunk egy U alakot, és ezzel zárjuk össze az alábbi képen megjelölt érintkezőket.
Két fajta létezik: Bal oldalon a 10 pines, jobb oldalon a 16 .
- Ha összezártuk a fentebb megemlített csatlakozókat, akkor adjuk rá a gyújtást.- A hibakódokat a műszerfalban levő motorkontroll lámpa fogja jelezni számunkra (villogással).
- Vegyünk elő egy papírt, és egy íróalkalmatosságot, és figyeljük a villogásokat.
- Először a „Diagnózis kezdete” azaz a 12-es kódot fogja villogni. (Mindig ezzel kezdi)Így értelmezzük a villogásokat (azaz a hibakódokat)12-es hibakód: 1 villanás, szünet, 2 villanás.
Tehát X – villogás; _ szünet
X_XX =12
X_XX =12
X_XX =12
- Mindegyik hibakódot háromszor mutatja egymás után, tehát háromszor jön a 12-es, utána a többi hibakód, ugyanígy háromszor egymás után.- Ha kiolvastuk a hibakódokat, akkor nincs más teendőnk, minthogy megkeressük a kódhoz tartozó magyarázatot a lenti listából.
Hibakód lista:
10 Kódvariáns nincs programozva
12 Diagnózis kezdete
13 Lambda szonda – nincs feszültségváltozás
14 Hűtőközeg hőszenzor – feszültség túl alacsony
15 Hűtőközeg hőszenzor – feszültség túl magas
16 Kopogás érzékelő 1 - nincs feszültségváltozás
17 Kopogás érzékelő 2 - nincs feszültségváltozás
18 Kopogás vezérlő – nincs jel
19 Fordulatszám szenzor – rossz jel
21 Fojtószelep / potentiometer – feszültség túl magas
22 Fojtószelep / potentiometer – feszültség túl alacsony
23 Kopogás vezérlő 24 Sebesség érzékelő
25 Befecskendező szelep 1 – feszültség túl magas
26 Befecskendező szelep 2 – feszültség túl magas
27 Befecskendező szelep 3 – feszültség túl magas
28 Befecskendező szelep 4 – feszültség túl magas
29 Befecskendező szelep 5 – feszültség túl magas
31 Fordulatszám szenzor – nincs jel
32 Befecskendező szelep 6 – feszültség túl magas
33 AGR szelep – feszültség túl alacsony
34 AGR szelep – feszültség túl magas
35 Alapjárati vezérlőszelep
37 Motorhiba figyelmeztetőfény – feszültség túl alacsony
38 Lambda szonda - feszültség túl alacsony
39 Lambda szonda - feszültség túl magas
41 Sebesség érzékelő - feszültség túl alacsony
42 Sebesség érzékelő - feszültség túl magas
44 Lambda szonda / befúvásjel – keverék túl szegény
45 Lambda szonda / befúvásjel – keverék túl sûrû
46 Levegõpumpa / relé – feszültség túl alacsony
47 Levegõpumpa / relé – feszültség túl magas
48 Tápfeszültség - alacsony
49 Tápfeszültség - magas
51 Vezérlés – Hiba a tárolóban (PROM)
52 Motorhiba figyelmeztetőfény – feszültség túl magas
53 Üzemanyagpumpa / relé – feszültség túl alacsony
54 Üzemanyagpumpa / relé – feszültség túl magas
55 Vezérlés 56 Alapjárati vezérlőszelep – feszültség túl alacsony
57 Alapjárati vezérlőszelep – feszültség túl magas
59 Beszívott levegő váltó mágnesszelep 1 – feszültség túl magas
61 Aktívszén szűrő - mágnesszelep – feszültség túl alacsony
62 Aktívszén szűrő - mágnesszelep – feszültség túl magas
63 Beszívott levegő váltó mágnesszelep 1 – feszültség túl magas
65 Keverékképző ellenállás – feszültség túl alacsony
66 Keverékképző ellenállás – feszültség túl magas
67 Fojtószelep kapcsoló
68 Alapjárati kapcsoló – nem nyit
69 Beszívott levegő hõmérséklet szenzor – feszültség túl alacsony
71 Beszívott levegő hõmérséklet szenzor – feszültség túl magas
72 Fojtószelep kapcsoló – nem nyit
73 Légtömeg / légmennyiség mérő – feszültség túl alacsony
74 Légtömeg / légmennyiség mérő – feszültség túl magas
75 Fordulatszám szabályzás (automata váltó) – feszültség túl alacsony
76 Fordulatszám szabályzás (automata váltó) – hiba
79 Motorvezérlõ? – Motor beavatkozás hiba
81 Befecskendező szelep 1 – feszültség túl alacsony
82 Befecskendező szelep 2 – feszültség túl alacsony
83 Befecskendező szelep 3 – feszültség túl alacsony
84 Befecskendező szelep 4 – feszültség túl alacsony
85 Befecskendező szelep 5 – feszültség túl alacsony
86 Befecskendező szelep 6 – feszültség túl alacsony
87 Klíma lekapcsoló relé – feszültség túl alacsony
88 Klíma lekapcsoló relé – feszültség túl magas
89 Lambda szonda – feszültség túl alacsony
91 Lambda szonda – feszültség túl magas
92 Bütykös tengely pozícionáló szenzor – rossz jel
93 Bütykös tengely pozícionáló szenzor – feszültség túl alacsony
94 Bütykös tengely pozícionáló szenzor – feszültség túl magas
95 Melegindítás szelep - feszültség túl alacsony
96 Melegindítás szelep - feszültség túl magas
97 Motorvezérlő? – rossz jel
98 Lambda szonda – feszültség túl alacsony
113 Töltőnyomás vezérlés – nyomás túl magas
114 Töltőnyomás üresjárat – maximum érték fölött
115 Turbotöltő maximális terhelés – minimum érték alatt
116 Töltőnyomás – maximum érték fölött
117 Töltőnyomás szabályzó szelep – feszültség túl alacsony
118 Töltőnyomás szabályzó szelep – feszültség túl magas
119 Szívócső nyomásérzékelő – intervallum / teljesítmény
121 Lambda szonda 2 – keverék túl szegény
122 Lambda szonda 2 – keverék túl sûrû
123 Beszívott levegő váltó mágnesszelep 1 - blokkolva
124 Beszívott levegő váltó mágnesszelep 2 - blokkolva
125 Szívócső nyomásérzékelő – minimum érték alatt
126 Szívócső nyomásérzékelő – maximum érték fölött
129 Kipufogógáz visszavezetés – feszültség túl alacsony
131 Kipufogógáz visszavezetés – feszültség túl magas
132 Kipufogógáz visszavezetés – rossz jel
133 Kipufogógáz visszavezetés 2 – feszültség túl magas
133 Beszívott levegõ váltó mágnesszelep 2 - feszültség túl alacsony 134 Kipufogógáz visszavezetés 2 - feszültség túl alacsony
134 Beszívott levegõ váltó mágnesszelep 2 - feszültség túl magas 135 Motorhiba figyelmeztetőfény – feszültség túl alacsony
136 Vezérlés 137 Vezérlés / doboz – hőmérséklet túl magas
138 Szívócső nyomásérzékelő – feszültség túl alacsony
139 Szívócső nyomásérzékelő – feszültség túl magas
143 Immobiliser – nincs / rossz jel
144 Immobiliser – nincs jel
145 Immobiliser – rossz jel
ECU fajták autótípusonként: