2 perc elolvasni
Szentgotthárd F astra

Astra F gyártás Magyarországon
Az Opel Szentgotthárd Magyarország egyik legdinamikusabban fejlődő vállalata. A vállalat több mint 20 éves múltra tekint vissza, hiszen a ’90-es évek elején a General Motors a rendszerváltás utáni Magyarország első autóipari cégeként alapította szentgotthárdi Opel gyárát. A ’90-es években összesen 85 ezer Opel autót gyártottak, elsősorban Astra modelleket, jelenleg pedig főként motorgyártással, továbbá motorkomponens-gyártással, közepes és nagy teljesítményű automata sebességváltó-gyártással, váltófelújítással és motororsó-javítással foglalkoznak. 1991 őszétől megkezdődött az 1,4 literes nyolszelepes motr gyártása. A hazai modern autógyártás pedig ezzel indult 1992-ben, március 13-án (pénteken), ellkészült a modernkor első magyar összeszerekésú személygépkocsija. A társaság Antall József miniszterelnököt kérte fel, hogy vezesse le a gyártósorról, Bob Eaton-nal (General Motors Europe elnöke) ültek be a fehérre fényezett Astrába. A cég a budapesti Közlekedési Múzeumnak ajándékozta az első járművet. Egy évvel korábban mutatkozott be az első Astra, hogy a Kadett név eldobása jó ötlet volt-e, nem tudni, mára egy ugyanakkora szériát húztak fel rá, mint a szellemi elődre, szóval végül is bevált. 1991-től egészen 2002-ig készült az első Astra, a második generáció 1998-ban érkezett, így jó ideig egymás mellett futott a két generáció. 1992 júliusában elkezdődött a nyolszelepes 1,6 literes motorok gyártása, majd októberben a köztársasági elnök Göncz Árpád hivatalosan is felavatta az üzemet. A következő esztendő elején a termékpaletta a szintén 1,6 literes 16 szelepes ECOTEC hajtóművekkel. 1994 szeptemberében megkezdődött az 1,4 literes 16 szelepes ECOTEC motorok összeszerelése. 1995 telén beindult az 1,8 literes 16 szelepes ECOTEC motorok gyártása 1998 decemberében, több mint 80000 példány elkészülte után legördült az utolsó Opel Astra F, s hamarosan elkezdődött a Vectra gyártása. Az F Astrát '98-ban át is keresztelték Classicra és néhány apróbb ráncfelvarrással tartották életben és olcsón megvehetően. Az utolsó széria már csak Lengyelországban készült, ahogy a próbált 1999-es példány.

2002. júliusáig az Astra F Classic-ot a lengyelországi Gliwice-ben gyártották, és az Astra F „kelet-európai” verziója volt, amely az eredeti (8/94-ig) és az faceliftes (8/94-től) változatára hasonlított. 2002 augusztusában az Astra F Classic helyébe lépett a Lengyelországban épített Astra G, amelyet Astra Classic II néven adtak el.

2007 óta ez a gyár gyártja az Opel Astra H szedán változatát, amelyet elsősorban Kelet-Európának és Törökországnak szánnak.

Felszereltsége: Biztonsági övek elöl-hátul: állítható magasságúak, Biztonsági övfeszítő rendszer az első biztonsági öveknél, aktív, Fejtámlák elöl-hátul [4 db], Fényszóró-távolságállítás belülről, elektromos, Fűtés-szellőzés: belső levegőkeringető rendszer, Időóra: digitális, Indításblokkolás, Kárpit: szövet, Katalizátor, Kesztyűtartó: zárható, Kiegészítő oldalsó irányjelzők, Külső hőmérsékletmérő, Külső visszapillantó tükrök: belülről állíthatók, Mikrofilter [por-és pollenszűrő], Oldalsó gumivédőcsík, 2 hangszóró], Sebességváltómű: 5 fokozatú mechanikus, Színezett üvegek, Ülések hátul: lehajtható és osztható, Ütközésvédelem: oldalsó merevítés az ajtókban


Megjegyzések
* Az email nem lesz publikálva a weboldalon.